16 Ocak 2014 Perşembe

HARDALLI DİP SOS ve KARNABAHAR

Mutfağa girdiğim zaman değişik tatlar denemeyi ve yaratmayı seviyorum. Eğer yeni bir tarif deneyeceksem de, içerisine mutlaka kendime ait ya bir baharat ya da bir sos mutlaka ilave ediyorum. Birebir herhangi bir şeyi, içine kendimden bir şey ilave etmeden yapmayı sevmiyorum.

Mesela geçen gün sulu köfte yaparken, köfteleri ilave ettiğim suyun içerisine bir parça taze zencefil, bir dal taze biberiye ilave ederek pişirdim. Enfes leziz bir suyu oldu köfteleri ile birlikte, üstelik de zencefil özellikle çok sağlıklı bir baharat. Ama ülkemizde pek sık kullanılmıyor maalesef...

Hardallı dip sos da tamamen kendi kafamdan yarattığım bir dip sos. Karnabaharın yanına çok yakıştı. Ama beyaz etli tüm ızgara ya da tava yemeklerinde de kullanılabilir geldi bana.



İşte Hardallı Dip Sos Eşliğinde Karnabahar tarifi:

Malzemeler: 
Orta Boy 1 Karnabahar
Su
Deniz Tuzu
Taze Çekilmiş Karabiber
Zeytinyağı

Sos İçin Malzemeler:
2 Çorba Kaşığı Süzme Yoğurt
1 Çorba Kaşığı Katkısız Mayonez
2 Tatlı Kaşığı Ballı Hardal (Bunu kullanıyoruz biz ve çok memnunuz.)


Yapılışı:
Yaklaşık 3 su bardağı soğuk suyu, içerisinde 1 çay kaşığı tane deniz tuzu atarak kaynatın. Su kaynadıktan sonra içerisine karnabaharı ilave ederek yaklaşık 7-8 dakika kadar haşlayın. Bu işlemi buharda da yapabilirsiniz.
Haşlanan karnabaharları çıkartıktan sonra üzerine zeytinyağı gezdirip, taze karabiber serptikten sonra bir kenarda soğumaya bırakın.
Sos için ise; bir kasede önce 2 kaşık süzme yoğurdunu, kremamsı bir kıvama gelinceye kadar, bir kaşık yardımı ile iyice karıştırıp çırpın. Daha sonra içerisine mayonezi ilave ederek, yumuşak ve pürüzsüz bir karışım elde edinceye kadar, birbiri ile harmanlayın. Ve en son olarak da 2 tatlı kaşığı ballı hardalı ilave edip, çok hafif bir karıştırma işlemi ile sosunuz hazır hale gelecektir. (Yemek yaparken kullandığınız malzemelerinize nazik ve sevecen davranın. Gününüzün yorgunluğunu ya da herhangi birine öfkenizi onlardan çıkartmayın, yazık. Severek yaptığınız her yemek, emin olun geri dönüş yapacaktır, size ve sevdiklerinize...)
Bu arada verdiğim ölçülerdeki sosun tamamı aşağıdaki kadardır. Siz karnabahar büyüklüğünüze göre miktarları attırabilirsiniz.



Şunu da belirtmeden geçemeyeceğim, ben yemek yaparken hayatta ölçü kullanmam. Bana göre malzemeler kendini belli eder herhangi bir yemeği yaparken. Kokusundan ve görünümünden anlarım ne lazım ya da tamam diye, ama bundan sonra sevdiğim tarifleri sizlerle de paylaşacağım için kullandığım ölçülere dikkat etmeye çalışacağım.

Sofranızdan sevdikleriniz ve bereket eksik olmasın.

Afiyet olsun efendim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder