8 Aralık 2014 Pazartesi

TROPİK MEYVELİ COBBLER

Bizim evde unlu tatlılar çok nadir pişer. Çünkü tip2 şeker hastasıyım ve yaklaşık 20 yıldır bununla yaşamaya alıştım. Ama her insanoğlu gibi benim de canım arada çok çeker. Bu Cumartesi yine o nadir günlerden biriydi ve 5 dk'da hazırladığım cobbler tarifi aşağıda efenim...

MALZEMELER:
1 Cup Kendiliğinden Kabaran Un
1,5 Cup Toz Şeker
1 Cup Süt
3-4 Çorba Kaşığı Eritilmiş Tereyağ
Üzeri İçin Meyve

HAZIRLANIŞI:
1. Cam bir kasede 1 cup un (Ben tam buğday unu kullandım, azıcık da olsa sağlık katmak için:), 1 cup süt ve 1 cup şekeri karıştırın. 
2. Daha sonra benmari usulü eritilmiş tereyağını ekleyip, hepsini harmanlayın.
3. 20-25 cm çapnda bir borcamı yağladıktan sonra, tüm malzemeyi boşaltın. 
4. Üzerine evde hazırda hangi donmuş meyve varsa onu dizin. (Ahududu, böğürtlen ya da benim gibi 1 kutu tropic meyve karışımı da kullanabilirsiniz.) 
5. En son işlem olarak da arta kalan yarım cup şekeri elinizle tüm malzemelerin üzerine serpin. 

6. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri iyice kızarana kadar (benim fırında yaklaşık 20-25 dk sürdü) pişirin. 

Resimde de gördüğünüz gibi yanları ve üzeri kıtır kıtır içi hafif nemli br tatlı elde edeceksiniz. Dilerseniz dondurma, dilerseniz de taze çırpılmış krema ile servis edebilirsiniz. 

Tatlı tatlı bir hafta olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder