11 Nisan 2019 Perşembe

THE BEGINING of LIFE / YAŞAMIN BAŞLANGICI

"Doğan Her Çocuk, İnsanlık İçin Bir Sürpriz Gibidir..."


Netflix'in 2016 yapımı belgesel dizisi, Yaşamın Başlangıcı. Uzun zamandır beni bu kadar etkileyen bir belgesel izlememiştim diyebilirim.
Teknoloji ve nörobilim alanındaki yeniliklerle, bebeğin anne karnında başlayıp, dunyaya gözlerini açtığı ilk anla devam eden ve ilerleyen tüm serüveni, uzman kişilerin görüşleri eşliğinde, naif bir doku ile işlenerek anlatılıyor.

6 Bölümden oluşan 1. Sezonun, "Fantastik Bebek" adlı ilk bölümünde; bebegin doğduğu anda ilk aradığı ve bildiği şeyin annesinin sesi olduğu söylendiğinde, Maya ile yaklaşık 3 ay önce yaptığımız sohbete ışınlandım bir anda, yüreğimde bir sızı, burnumda o anda okulda olan kızımın kokusuyla...

Yagmurlu bir öğleden sonra, bir yandan birseyler atıştırıp, bir yandan oynarken Maya'ya -o an birden bire içimden geldiği için sadece- "Doğduğun ilk an ne hissettin kızım?" diye sormuş, ve Maya'nin verdiği cevap karşısında donup kalmıştım. "Çok ağladım anne" dedi. "Neden kızım?" diye devam ettiğimde sohbete "Çünkü senin sesini duyamadığım için ağladım anne..." demesiyle bir şok içine girdim adeta...
Çünkü haklıydı, çünkü gerçekten o anı hatırlıyor ve sanki yaşıyordu... Doğum esnasında gelişen bir komplikasyon nedeni ile genel anesteziye alınmış, kızımın doğumunu göremeyip, hissedememiştim. Maya sağlıklı bir şekilde doğmuş ve babasına götürülmüş; ben ise bu süreci takip, tam 3 saat sonra odama çıkartılıp, kızımı kucağıma alabilmiştim. Hala anestezinin etkisinde olsam bile o ilk göz göze geldiğimiz anı, asla ama asla unutamıyorum, unutmayacağım da... 
Maya'nın bu anlattıklarının etkisinden çıkıp, sohbete devam ederken, ikinci şok dalgaya hazırlıklı değildim; "Biliyor musun anne daha sonra senin sesini duydum ama sesin şimdi daha iyi, o zaman kötüydü!", dediğinde... Sanırım yarı baygın halde çıkan sesimin berbatlığını bile hatırlıyordu cancağzım...

Benim için son derece önemli bir anıyı da hatırlatıp, her saniyesini büyük bir dikkat ve keyifle izlediğim bu belgeseli, Netflix erişim imkanınız varsa izleyin derim. Özellikle yeni ebeveyn olmuş ya da olmak üzere olanlar mutlaka izlemeliler diye duşunuyorum...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder