6 Şubat 2014 Perşembe

İSTANBUL'un EN GÜZEL ABİSİ!

Bir Ahmet Ümit kitabı... Geçtiğimiz yıl yayımlandı.


(Beyoğlu'nun En Güzel Abisi, benim için İstanbul'un En Güzel Abisi. Çünkü tam bir İstanbul aşığı...)

Ahmet Ümit kitaplarının neredeyse tamamını okudum... Dilini, kurgularını seviyorum. Her ne kadar çok iyi polisiye kurgular yapıyor olsa da -ki çok severim polisiye roman ve dizi- her kitapta aslında derin de bir tarih var...
Bu kitabında ise;
Beyoğlu'nun, Tarlabaşı'nın gerçek sahipleri kimlerdi?
6-7 Eylül olaylarında neler yaşandı?
İstanbul'daki azınlıklara ne oldu?
Bu soruların cevaplarını bulabiliyorsunuz, tabii kurgu içine mükemmel bir şekilde serpiştirilmiş halde...

Başkomiser Nevzat ve birbirine deli gibi aşık iki yardımcısı -Ali ve Zeynep- yılbaşı gecesi Tarlabaşı'nda yaşanan bir cinayetin peşine düşüyorlar bu kitapta.
Şu an hayata geçirilen kentsel dönüşüm planı çerçevesinde Tarlabaşı'nda yaşanan rant kavgaları, Taksim'in göbeğinde yaşanan Gezi Olayları, Renkli Neonları ile Beyoğlu'nun Pavyonları... Ve konuşan ağaçlar... 
Bu kitaba ait verebileceğim ipucu kelimeleri...

Dil, anlatım, üslup diğer kitaplarında da olduğu gibi şahane. Elinizden zor bırakıyorsunuz kitabı... Ama benim Ahmet Ümit kitaplarında en sevdiğim şey; kitapların içlerine girebilmek, kendimden, yaşantımdan bir şeyler bulabilmek... 
Karakterler o kadar bizden ki, her an birinin yerine geçebiliyorum.. Bazen Zeynep, bazen Evgenia oluveriyorum, ya da onlar ben oluveriyor. "Ben olsam" diye bir cümle kurmaya başladığım anda, bir de bakıveriyorum, bir sonraki sayfa da tam da öyle oluyor, hissettiğim gibi gelişiyor karakterimin yazıya dökülen hali... İsteseniz de unutamıyorsunuz böyle olunca da işte, aradan ne kadar zaman geçerse geçsin, ne kitabı, ne de Evgenia'nın lavanta kokan parfümünü...Tıpkı benim gibi çiçek kokusu tercih etmesine gülümsüyor, parfümlerime göz kırpıyorum... Ya da sevdiği adama sofra hazırlayışını...Benim yemeye içmeye düşkün Mr Spartacüsüm oluveriyor o anda, Evgenia'nın Nevzat'ı. 
İşini düzgün, dikkatli yapmanın verdiği benzer özgüveni hissediyorum Zeynep sahneye çıktığı zamanlarda... Anlayacağınız çok şey var bizden/benden bu satırlarda ve satır aralarında...

Macera, polisiye ve de tarih seviyorsunuz biran önce tanışın derim, Ahmet Ümit ve karakterleri ile... Siz neler bulacaksınız acaba?

Keyifli okumalar efendim...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder