2 Şubat 2014 Pazar

PORTAKALLI VE ZEYTİNYAĞLI YER ELMASI TARİFİ

Sağlıklı yemekler bölümünde bugün yer elması var efendim. Çok düşük kalorili olduğu için aynı zamanda da iyi bir diyet yemeği...

Yapması oldukça kolay bir tarif ama işin en zor ve sıkıcı kısmı, yer elmalarının kabuklarını soymak... (Gıldır gıcık işleri pek sevmem ben, hayatta oturup bir puzzle bitiremem mesela. Yemek ile hiç mi hiç alakası yok ama, aklıma geldi işte) Çünkü yamru yumru bir yapısı var yer elmalarının. Kabukları aynı patates kabuğu gibi ama biraz daha ince. 


Çok değişik tarifleri var ama ben yine bizim damak tadımıza ve benim kendi tarzıma uygun pişirdim. 

MALZEMELER:
1 Kg Yer Elması
2 Orta Boy Kuru Soğan
3 Adet Portakal
Zeytin Yağı
1 Limon
Deniz Tuzu
Nane

YAPILIŞI:
Yer elmalarının kabuklarını soyup, yıkayın. Bu arada soyarken, limon suyu sıktığınız su dolu bir cam kase hazırlarsanız ve kabuğu soyulanları bu suda bekletirseniz, kararmalarını önlersiniz. Zira az önce de dediğim gibi bu kabuk soyma işlemi biraz sürüyor. 

Soğanları küp küp doğrayın. Bu sırada tencerenizi ocağa koyun ve ısıtmaya başlayın. Isınan tencereye zeytin yağını ilave ederek, soğanları koyun. Ben kavurma işlemi yapmıyorum soğanlara ama, siz yapıyorsanız kavurun önce. Daha sonra yer elmalarını ilave ederek tuzunu da koyup, tencerenin kapağını kapatın. Beş dakika kadar soğanlarla beraber, yer elması da kendi suyunu bırakacaktır bu arada. 
En son işlem olarak 3 adet portakalın suyunu sıkın ve yemeğinize ilave ederek; kısık ateşte yer elmaları yumuşayana kadar pişirin. 

Birçok tarifte su da ilave ediliyor ama, ben yemekleri pişirirken, kendi öz sularında pişirmeyi tercih ediyorum, zira diğer şekilde tüm vitaminleri gidiyor sebzelerin. Seramik tencere kullanıyor olmam da, bu işleme katkı sağlıyor. Yapışma ya da yanma derdi yok çünkü...

En son aşamada, yer elmaları piştikten sonra üzerine nane serperek soğumaya bırakın.

(Kendi kuruttuğum nane misssler gibi koktu ve pek yakıştı.)

Yer elması oldukça sağlıklı bir sebze...
Özellikle emziren annelerin tüketmesi faydalı olur çünkü, anne sütünü arttırmada önemli bir etkiye sahipmiş. Ayrıca A ve C vitaminleri ile;  demir, fosfor ve kalsiyum mineralleri açısında da oldukça zengin.

İçerdiği besin değerleri nedeni ile kansızlığı iyi gelen yer elması, ayrıca cildimizin daha güzel ve parlak görünmesini sağladığı gibi, basur şikayetlerini önlemede de katkısı olduğu söyleniyor. Ayrıca her türlü gribin kol gezdiği şu kış günlerinde, vücut direncini de arttırdığı için, özellikle çok sık hastalanan çocuklarınıza da yedirin derim. Öksürüğü de kestiğini göreceksiniz son sürpriz olarak...

Hepinize afiyet olsun efendim...

Önemli Not: Özellikle İstanbul'da olan bayanlar dikkat!!! Kurak bir yaz kapıda maalesef... Yağışlar mevsim normallerin altında seyrettiği için, barajlar her gün boşalmaya devam ediyor. Şu anda %32 seviyesinde olan barajlar, böyle devam ederse ciddi alarm vermeye başlayacaklar yakında. Ankara'da da durum pek iç açıcı değil ne yazık ki...
Dolayısı ile mutfakta yemek yaparken, suyunuzu boş yere akıtmayın lütfen. Ve evlerinizde her türlü tasarruf tedbirlerini almaya özen gösterin.
.
Umarım yakında şehirlere bol bol yağmur yağar, hep beraber seviniriz...











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder